Firma Carport Sp. z o.o. informuje, że używa na stronach aukcyjnych technologii "cookies" (tzw. "ciasteczka") do identyfikacji zalogowanych użytkowników w celu poprawnej prezentacji informacji. Użytkownik, który nie chce otrzymywać plików cookie, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Informujemy, że wyłączenie w przeglądarce obsługi plików cookie może utrudnić bądź uniemożliwić poprawne korzystanie ze stron serwisu.

  • Polski
  • English

Instrukcja

Instrukcja - jak licytować?

I      Rejestracja

II     Abonament

III    Wyszukiwanie pojazdów

IV    Licytowanie

V     Składanie ofert PRO

VI    Akceptacja oferty

VII   Mój profil

VIII  Płatności

IX    Odbiór pojazdu

X     Aukcja Car Bestseller Pewny Zakup

I
Rejestracja na Wrecar.pl

 

Cieszymy się, że chcesz do nas dołączyć!

Rejestracja w serwisie składa się z dwóch etapów, ale zajmie Ci tylko chwilę.

Dzięki posiadaniu konta, będziesz mógł licytować i korzystać ze wszystkich oferowanych możliwości.

W pierwszym etapie wystarczy, że poprawnie wypełnisz formularz rejestracyjny tutaj.

Jeżeli siedziba Twojej firmy znajduje się poza granicami Polski, poprosimy Cię o przesłanie dodatkowych dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności na adres [email protected]

 

idź do góry

 

II
Abonament

 

Po rejestracji dokonaj wyboru rodzaju konta, które będzie najlepsze dla Ciebie.

Przed wyborem zobacz, czym różnią się powyższe konta i jakie są ich funkcje.


Konto STANDARD:

- pozwala na korzystanie ze standardowego modułu do licytacji,

- możliwość udziału w dowolnej ilości aukcji,

- możliwość udziału w aukcjach Car Bestseller Pewny Zakup pod warunkiem wpłaty depozytu,

- możliwość udziału w aukcjach Car Bestseller oznaczonych specjalnym piktogramem,

- widoczność aktualnych cen licytacji,

- przeglądanie pełnej oferty pojazdu, zdjęć, opisu uszkodzeń,

- informacje o szacunkowej wartości pojazdu przed i po szkodzie,

- abonament 89 PLN netto miesięcznie.

 

Konto PRO:

- funkcjonalności konta STANDARD,

dodatkowy moduł do składania trzech niezależnych ofert PRO, niewidocznych dla reszty Użytkowników

- abonament 347 PLN netto miesięcznie.

 

W przypadku konta STANDARD jak i PRO, możesz wykupić abonament na okres 1 miesiąca, 3 miesięcy lub 12 miesięcy. Dokładny cennik znajduje się w Regulaminie. Dodatkowo możesz uczestniczyć w aukcjach Car Bestseller Pewny Zakup pod warunkiem wpłaty depozytu zwrotnego.

Abonament wykupisz klikając w  „Mój profil” następnie „Płatności” a kolejno przycisk „Dodaj abonament”. 
Aktywacja konta nastąpi maksymalnie w ciągu 24 godzin (dotyczy dni roboczych) po zaksięgowaniu wpłaty.

top

 

III
Wyszukiwanie pojazdów

 

Pojazdy i przedmioty uszkodzone na Wrecar.pl możesz wyszukiwać po marce, modelu, roku produkcji, kodzie pocztowym miejsca  postoju czy cenie.
Na stronie głównej w wyszukiwarce znajdziesz podział na dwie zakładki: „Samochody uszkodzone” oraz „Przedmioty uszkodzone”. Aby przeszukać wybraną kategorię kliknij na odpowiednią zakładkę, w której chcesz przeszukać aukcje.

Ten sam podział znajdziesz na liście wszystkich aukcji:

 

up

 

IV
Licytowanie

 

Pojazdy na Wrecar możesz licytować przy pomocy kilku dostępnych narzędzi.

 

Bezpośrednie składanie ofert – standardowy moduł do licytacji

Przy pomocy pomarańczowego suwaka możesz określać wysokość postąpienia, o której wysokość od aktualnej kwoty ma się zwiększać podbicie.

Przykład:

Aktualna kwota na aukcji to 1 500 PLN, jeśli ustawisz suwak na kwotę 500 PLN to w polu „Twoja kwota” pojawi się cena 2000 PLN. Jeśli nie zechcesz skorzystać z suwaka, system podpowie w oknie, każdorazowo, aktualną kwotę z aukcji, powiększoną o wartość postąpienia.

 

Wprowadzanie wartości w polu „Twoja oferta”

Poza ustawieniem postąpienia przy pomocy suwaka, możesz bezpośrednio z klawiatury wprowadzić wartość oferty, a następnie kliknąć przycisk „Licytuj”.

 

Ustawienie automatu

Automat w Twoim imieniu składa ofertę do najwyższej wartości jaką podasz. Aby ustawić automat, należy w polu „Twoja oferta” wprowadzić maksymalną wartość do jakiej chcemy, aby automat podbijał przebijając innych licytujących oraz kliknąć przycisk „Automat”.

W historii złożonych ofert na aukcji automatyczne podbicia są oznaczone symbolem (a).

 

Ważne!


Wszystkie podbicia i ich wartości na aukcji będzie można zobaczyć 48h po zakończeniu aukcji

 

up

 

V
Składanie ofert PRO

 

Dzięki posiadaniu konta PRO możesz dodatkowo składać na każdej aukcji 3 oferty PRO, które nie będą widoczne dla pozostałych uczestników w trakcie trwania aukcji.

Aby móc złożyć swoją ofertę PRO, należy w sekcji „Złóż swoją ofertę PRO” wprowadzić realną kwotę za jaką jesteś w stanie zapłacić za pojazd. Oferta musi być wyższa od aktualnej ceny na aukcji.
Pamiętaj, że posiadasz tylko trzy możliwości złożenia ofert PRO.

W każdym momencie poza składaniem ofert PRO, możesz bezpośrednio licytować lub ustawić automat.
Oferty PRO zostaną rozliczone w momencie zakończenia.

 

Co dzieje się później?

Złożenie najwyższej oferty (poza ofertami PRO) podczas trwającej aukcji jest sygnalizowane na stronie komunikatem „Twoja oferta jest najwyższa!”

Komunikat „Nie licytujesz lub Twoja oferta nie jest najwyższa” oznacza, że aukcję wygrywa inny Uczestnik.

Zwycięzca aukcji otrzymuje e-mail z potwierdzeniem złożenia najwyższej oferty oraz danymi kontaktowymi do przypisanego opiekuna aukcyjnego Wrecar.

 

up

 

VI
Akceptacja oferty

 

Akceptacja oferty przez sprzedającego trwa zwykle do 21 dni roboczych od momentu zakończenia aukcji.

Zwycięzca po tym czasie otrzyma od opiekuna aukcyjnego Wrecar e-mail z informacją o decyzji właściciela pojazdu.

W przypadku braku akceptacji najwyższej oferty Zwycięzca aukcji zostanie również o tym poinformowany e-mailem. W takiej sytuacji Zwycięzca nie ponosi żadnych kosztów.

 

up

 

VII
Mój profil

 

W zakładce Mój profil>Moje aukcje znajdziesz listę pojazdów, które zostały przez Ciebie licytowane, kupione, niezakupione, obserwowane, zaakceptowane oraz niezaakceptowane.

 

Dzięki rozbudowanej wyszukiwarce możesz swobodnie wyszukiwać pojazdy, w których aukcji bierzesz udział.

Pierwszy filtr „Wszystkie aukcje” pozwala wyszukać wszystkie Twoje pojazdy, w trakcie licytacji, kupione, niezakupione, obserwowane, zaakceptowane oraz niezaakceptowane.

W wyszukiwarce istnieje możliwość również przeszukania pojazdów po marce, modelu, cenie, roku produkcji, jak również numerze ID aukcji.  

 

Wyświetlane pojazdy

 

Po wyfiltrowaniu pojazdu zgodnie z preferencjami, poza danymi pojazdu możesz zobaczyć statystyki z aukcji, czy sprawdzić status aukcji.

Foto – miniaturka zdjęcia licytowanego pojazdu

Koniec aukcji – data (RR-MM-DD) i godzina (GG:MM), w którym zakończy się aukcja.

Termin ważności - wskazuje do kiedy oferta jest ważna, jaki jest maksymalny termin do którego nastąpi decyzja o zaakceptowaniu lub odrzuceniu oferty. Decyzja jest przesyłana mailem następnego dnia po upływie terminu 21 dni.

Status – wskazuje czy aukcja jest w trakcie licytacji, a później czy oferta została zaakceptowana czy nie.

Pojazd – marka i model licytowanego pojazdu.

Rok produkcji – rok produkcji licytowanego pojazdu.

Liczba ofert PRO – liczba wszystkich ofert PRO jakie zostały złożone na aukcji.

Twoja oferta – ostatnia najwyższa oferta, jaka została przez Ciebie złożona w ramach modułu licytacji.

Twój automat – ostatnia najwyższa oferta, jaka została przez Ciebie złożona w ramach w formie ustawionego automatu na aukcji.

Twoja oferta PRO – ostatnia Twoja najwyższa oferta PRO, jaka została złożona przez Ciebie w ramach modułu do składania trzech ofert PRO.

Ilość pozostałych ofert PRO – to ilość ofert, jakie pozostały Ci by móc złożyć ofertę PRO na wybranej przez Ciebie aukcji.

Najwyższa oferta – cena, która aktualnie jest najwyższa na aukcji (w trakcie trwania aukcji nie obejmuje ona ofert PRO).

 

up

 

VIII
Płatności

 


Płatności za opłatę aukcyjną dokonasz poprzez zakładkę “Mój profil”.
Aby to zrobić wybierz opcję “Płatności”. Opłatę aukcyjną należy uiścić w ciągu 24h od otrzymania e-maila z informacją o akceptacji oferty.

 

Płatności za pojazd - informację o formie płatności otrzymasz w osobnym e-mailu od sprzedającego. Jeśli sprzedającym jest firma płatność za pojazd w zależności od ustaleń odbywa się gotówkowo lub w formie przelewu.

 

up

 

IX
Odbiór pojazdu

 

Po zaksięgowaniu opłaty aukcyjnej przez Wrecar otrzymasz e-mail z danymi kontaktowymi do sprzedającego pojazd. W sprawie odbioru pojazdu skontaktuj się z osobą wskazaną w korespondencji.

 

Jako kupujący masz do 5 dni roboczych na odbiór pojazdu (licząc od dnia otrzymania wiadomości z potwierdzeniem płatności za pojazd). Po upływie tego terminu Sprzedający ma prawo do odstąpienia od transakcji. Odbiór pojazdu odbywa się w lokalizacji wskazanej na aukcji, chyba że ustalisz ze Sprzedającym inne warunki. 


Pamiętaj, aby przy odbiorze pojazdu zawsze zapoznać się z jego autentycznym stanem. 

 

up

 

X
Aukcja Car Bestseller Pewny Zakup

 

Przystąpienie do uczestnictwa w aukcjach Car Bestseller Pewny Zakup wiąże się z obowiązkiem wpłaty depozytu nie później niż w terminie 24 godzin przed przystąpieniem do tego typu aukcji, na rachunek bankowy Wrecar nr 77 1090 2590 0000 0001 3221 7080. W tytule płatności należy wskazać nr użytkownika rozpoczynający się od "WR" lub "XS". Wpłaty kwoty depozytu można również dokonać za pośrednictwem szybkich przelewów internetowych korzystając z panelu użytkownika widocznego po zalogowaniu. Użytkownik, który złożył najwyższą ofertę w aukcji z możliwością nabycia pozostałości, w przypadku gdy aukcja zostaje wystawiona w trybie aukcji Car Bestseller Pewny Zakup, jest związany pierwotnie złożoną ofertą z pierwszej aukcji, która stanowi pierwszą jego ofertę w auckji Car Bestseller Pewny Zakup.

 

Ważne - w przypadku braku złożenia przez innego uczestnika aukcji, wyższej oferty niż oferta inicjująca rozpoczęcie aukcji Car Bestseller Pewny Zakup, ww. użytkownik staje się automatycznie jej zwyzięzcą, a dodatkowo może liczyć na preferencyjne warunki związane z transakcją zakupu i terminem odbioru pojazdu. O szczegółach dowiesz się w specjalnym komunikacie jaki otrzymasz po wygranej aukcji Car Bestseller Pewny Zakup. Jeżeli w trakcie trwania aukcji Car Bestseller Pewny Zakup zostanie złożona wyższa oferta od oferty inicjującej, o której mowa powyżej, dalsze w niej uczestnictwo dla ww. użytkownika uwarunkowane jest wpłatą kwoty depozytu, o którym mowa w obowiązującym Regulaminie. 


Wyszukiwanie i Licytowanie pojazdów odbywa się standardowo tak jak dotychczas wg opisu zawartego w pkt. III i IV.


Co dzieje się poźniej?
Złożenie najwyższej oferty i wygranie aukcji spowoduje, że otrzymasz komunikat "Twoja oferta jest najwyższa" a ostatecznym tego potwierdzeniem będzie przesłany mail Wrecar z informacją o konieczności uregulowania płatności dotyczącej opłaty aukcyjnej i zaoferowanie kwoty za pojazd. Płatność za opłatę aukcyjną dokonuje się tak jak dotychczas, poprzez zakładkę "Mój profil". Kwotę za pojazd wpłacasz na wskazany rachunek bankowy Wrecar, na podstawie otrzymanej noty księgowej, którą otrzymasz drogą mailową.


PAMIĘTAJ - na uregulowanie ww. opłat masz 24 godziny od otrzymania powiadomienia o wygranej aukcji.


Ważne!
Zwycięstwo w aukcji Car Bestseller Pewny Zakup oznacza automatyczną akceptację złożonej przez Ciebie oferty przez Sprzedającego i powoduje uruchomienie transakcji zakupu pojazdu.
Warunkiem dalszego procedowania transakcji zakupu pojazdu jest dokonanie wpłaty kwoty zakupu pojazdu i opłaty aukcyjnej na rzecz Wrecar. Brak wpłaty skutkuje wstrzymaniem dalszych czynności transakcyjnych i naliczeniem dodatkowych opłat zgodnie z Regulaminem.


Odbiór pojazdu.
Po potwierdzeniu wpływu opłaty aukcyjnej i kwoty wylicytowanej za pojazd, Biuro Obsługi Klienta Wrecar, w Twoim imieniu, skontaktuje się ze Sprzedającym pojazd i ustali termin jego odbioru oraz poinformuje o przygotowaniu niezbędnych dokumentów do zawarcia transakcji sprzedaży pojazdu. Na potwierdzenie otrzymasz e-mail z danymi teleadresowymi Sprzedającego i będziesz mógł sfinalizować transakcję na podstawie dokumentu sprzedażowego oraz odebrać pojazd.


PAMIĘTAJ - na odbiór pojazdu i uregulowanie wymaganych opłat masz łącznie 48 godzin od otrzymania powiadomienia z Biura Obsługi Klienta Wrecar (licząc od dnia otrzymania wiadomości e-mail z potwierdzeniem płatności za pojazd).

 

up

Masz pytania?

 

Jeśli masz dodatkowe pytania, skontaktuj się z nami:

Kontakt

 

Powered by WRECAR